مهاجر ستیزی در ایران، همسویی با اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۹    ۱۴۰۳/۷/۳ کد خبر: 176066 منبع: پرینت

از دوستی که در ایران زندگی می‌کند، پرسیدم: تو همواره از مظلومیت غزه و در حمایت از حزب‌ا... حرف می‌زدی و می‌نوشتی اما اکنون که مردم جنوب لبنان زیر شدیدترین بمباران‌های اسراییل قرار دارند، چرا سکوت کرده‌ای؟
درنگی کرد و گفت: من انسانم و احساس دارم. اکنون ذهنم چنان از موج مهاجرستیزی در ایران درگیر است که فرصت نمی‌کنم به غزه و لبنان فکر کنم. سپس گفت که مگر دغدغه مسدود شدن سیم کارت‌ها، حساب‌های بانکی، محدودیت برای ورود دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس دولتی، طرح ابتدایی ممنوعیت فروش نان و سایر اقلام یارانه‌ای به شهروندان افغانستان و ده‌ها گرفتاری دیگر در ایران، می‌گذارد که درباره مظلومیت لبنان و فلسطین بنویسم؟

گفتم اگر چنین است، پس جنگ ترکیبی صهیونیسم حداقل در این مقطع از تاریخ روابط ایران با شهروندان افغانستان، کار خودش را کرده است. این که بخشی از حامیان افغانستانی جریان مقاومت به دلیل رفتارهای ناشیانه در ایران، نسبت به جریان مقاومت بی‌تفاوت می‌شوند، بی‌ارتباط با جنگ ترکیبی اسراییل نیست. اسرائیل در این جنگ سعی می‌کند که در کنار فشارهای نظامی بر جریان مقاومت، حامیان مقاومت را از اطراف این جریان پراکنده کند.

مهاجرستیزی در ایران، می‌تواند در جنگ ترکیبی صهیونیسم تعریف شده باشد زیرا پس از بی‌تفاوتی حامیان جریان مقاومت نسبت به این جریان، نوبت به دل‌سردی بیش از بیست هزار تن از اعضای افغانستانی لشکر فاطمیون فرامی‌رسد زیرا آن‌ها نیز دارای احساسات و عواطف خانوادگی هستند و مهاجرستیزی در ایران، بر انگیزه آنها هم تأثیر منفی می‌گذارد.

سپس به این دوست گفتم که وقتی کسی از فاصله نزدیک به محل اقامت هنیه در تهران شلیک می‌کند، این توانایی از نفوذ را نیز دارد که در سطوح مختلف ارکان دولتی ایران موج مهاجرستیزی ایجاد کند و از تریبون مجلس شورای اسلامی این کشور، شهروندان افغانستان مقیم ایران را بمب ساعتی بخواند.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجر ستیزی
همسویی اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   آیا اگر مردم یک کشور که صاحبان سرزمین ایران خود هستند از دولت خود بخواهند که در مقابل هجوم بی شمار مهاجران غیرقانونی واکنش نشان بدهد این مهاجر ستیزی است؟
آیا مردم ایران این حق را بعنوان صاحبان این کشور ندارند؟
در ضمن در زمانی که دولت ایران با ورود اتباع بیگانه برخوردی نداشت ایرانیان متهم به افغان ستیزی بودند... بی انصافید

>>>   زنده گی در ایران وحشتناک هست آدم نخاله دراین کشور زیاد هر وقت شود ایران از افغانستان بد تر میشود

>>>   ابن آدم های در فضایی مجازی از همه بدش میآید آدم های سالم جنگ بین کشور ها اتفاق میافتد عامل اصلی این ها اگرچه اینها سالم نیست یا معتاد یا بنگی یاتنبل بیکار یا بسیار توقع بالا داره

>>>   ایرانیها چرا از مهاجرین مینالند؟
همین دولت شما بود که از طالبان حمایت کرد و آنان را بر قدرت نشاند
حالا باید جور رفتارهای سیاسی شان را ببینند.
در این میان مردمان دو کشور است که قربانی شدند.
شیما کابل

>>>   شیما جان از کابل
هیچ رسانه مقام غربی حتي جو بایدن از ایران نام نیاورد و گفتند که ما چرا بجای کسانیکه حاضر به دفاع از کشورشون نیستند بجنگیم

>>>   خان شیما
بنده خدا جورش را دارید شما می بینید
هر روز تحقیر لت کوب

>>>   این مقاله فرافکنی است
شاید که دولت در مورد برخورد با اتباع غیر مجاز سورنا رو از سر گشادش زده باشد ولی ربط دادن یک مسئله امنیتی که به همه امت اسلامی و دین آنها و اعتقادات مشترک ما مربوط می‌شد و هنه فداکاری کردند ارتباطش با یک شخصی که بصورت غیر مجاز وارد کشور من می‌شود نمی دانم چبیت؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است