تایید کشته شدن زندانیان در زندان‌های طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۴۰۳/۷/۴ کد خبر: 176069 منبع: پرینت

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در سفر به ولایت قندوز گفته‌است که گزارشی درباره کشته شدن زندانیان در زندان‌های این گروه دریافت کرده بود. ارگ طالبان روز سه‌شنبه فایل صوتی سخنرانی هبت‌الله در سفر به ولایت قندوز را منتشر کرد.

طالبان در ۱۹ سنبله خبر داد که هبت‌الله آخوندزاده به چند ولایت شمالی از جمله قندوز سفر کرده است.
بنا به این فایل صوتی، ملاهبت‌الله گفت که به او گزارش داده‌اند که در یکی از زندان‌ها، زندانیانی کشته شده‌اند.
او افزود که پس از اطلاع از این موضوع، با مسوول زندان تماس گرفت و پرسید که آیا این کشتارها به حکم محکمه انجام شده یا بدون حکم. مسئول زندان در پاسخ گفته که در جریان این وقایع نبوده و همکارانش زندانیان را کشتند.
رهبر طالبان گفت که غفلت مسوول زندان غیرقابل توجیه بود و وی برای همیشه از صفوف طالبان اخراج و خانه‌نشین شد. آخوندزاده گفت که نظام خود را با غفلت مسئولان طالبان از دست خواهند داد.

پیشتر، منابع به اینترنشنال تایید کرده‌ بودند که طی سه سال گذشته، ۸۷ نفر بر اثر شکنجه در زندان‌های استخبارات طالبان جان باختند. این منابع گفتند که افراد مذکور با روش‌هایی مانند شوک برقی، خفگی، غرق کردن در آب و شکنجه اندام‌های جنسی کشته شدند.
بیشتر این زندانیان از نظامیان سابق، اعضای جبهه مقاومت ملی و فعالان مخالف طالبان بودند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز سال گذشته گزارشی از وضعیت زندان‌های طالبان منتشر کرد. یوناما در تاریخ ۲۹ سنبله سال گذشته در گزارشی از نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های طالبان خبر داد و تاکید کرد که نزدیک به ۵۰ درصد این تخلفات شامل اعمال شکنجه و سایر رفتارها یا «مجازات‌ ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز» است.

ملا هبت‌الله در بخشی دیگر از سخنان خود به دشواری‌ مسئولیت نیروهای طالبان پرداخت و گفت که کامیابی آنان در خطر است.
وی به نیروهایش هشدار داد که «در این میدان بسیاری از پهلوانان ناکام شده‌اند». او دعا کرد که خداوند آنان را ناکام و شرمسار نکند.
رهبر طالبان همچنین به جنگ مجاهدین علیه شوروی سابق اشاره کرد و گفت که مجاهدین قربانی‌های زیادی دادند، اما رهبران فروخته شده بودند.

ملا هبت‌الله همچنین از افزایش بی‌نمازی در صفوف طالبان ابراز نگرانی کرد. او گفت گزارش‌هایی به او رسیده که نشان می‌دهد بی‌نمازی در میان طالبان و مردم افزایش یافته است.
وی تاکید کرد که وظیفه نظام اسلامی آموزش مردم برای ادای نماز است. او همچنان بر حفظ و مراقبت از مساجد تاکید کرد.

رهبر طالبان با اشاره به اعتراضات در خصوص قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت که طالبان مورد اجرای این قانون کوتاه نخواهد آمد و به کسی امتیاز نخواهد داد.
او تاکید کرد که «امر به معروف وظیفه اصلی نظام اسلامی است.» او غرب را متهم کرد که «۲۰ سال دموکراسی و فساد و فحشا را در افغانستان ترویج کرده است.»
او بیان کرد که بحث درباره حجاب و اجرای احکام شرعی به یک موضوع حساس تبدیل شده و گفت که امروزه مردم به خصوص جوانان به مسائل چون فحاشی و تماشای تلویزیون گرایش پیدا کرده‌اند.
او گفت که وقتی درباره حجاب یک زن جوان مسلمان صحبت شود، به سرعت در شبکه های اجتماعی از آن انتقاد می‌شود.
ملا هبت‌الله تاکید کرد که طالبان در مبارزه با منکرات و اصلاح قوانین مصمم است و «شریعت باید به هر روشی، چه با زور و چه با گذشت، تحقق یابد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشته زندانیان
زندان‌های طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   شما اگر دقیقا به وضعییت زمین توجه کنید متوج میشود به سرعت وضعییت زمین رو به تغییرات اقلیمی میباشد و دانشمنان احتمال ان که در صد سال اینده بیشتر نقاط زمین غیر قابل سکونت گردد بسیار مشهود است حال تصور کنید مثلا در سی سال اینده زمین تا چه مقدار قابلیت سکونت خود را از دست میدهد وقحطی و مرگ گسترده ایا در ان زمان نباید تمام ادیان دست به دست هم دهند تا با دوستی و دوری از جنگ جان عزیزان و بندگان خدا را نجات دهند ایا اگر یک هندو اگر در کشورش خشک سالی نباشد ولی افغانستان در قحطی بیاید و به شها ارد گندم بدهد و هیچ نخواهد او دوست ما نیست و زمانی که به عکس این موضوع پیش امد ایا شما به سینه انها دست رد میزنید و لطف و برادریشان را فراموش میکنید برادران افغان عمر من بسیار سپری شده دیگر چیزی برای گفتن ندارم ولی میدانیم خدا در قلب انسانا جای دارد و شکل و طاهر بت پرستانه تنها ظاهر است اصل قلب است که همه به دنبال ان گم گشته که خدا میباشد هستیم در این همری که به کهن سالی رسیده ام بسیار افراد دیده ام و بسیارمطالب شنیده ام مثلا در طفولییت منزل میز غظب که مسعول اعدام جنایت کاران بود دو خانه با ما فاصله داشت درزمان ناصرالین شاه سمت بالایی داشت ولی پیر نود ساله ای را میدیدم که دچار پارکینسون یا لغوه شده بود همسرش را سالها قبل زیر کتک کسته بود دو دخت داشت که انقدر کتک خورئند هرئو ازخانه گریختند و سر از خانه های خراب دراوردند او تنها بود و بی کس حال ایا مقام و پول ارزش این را داشت پس همه ادیان دنبال خدا میگردند سخت نگیرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است