طالبان: برای مشکلات مهاجرین مذاکره می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۲    ۱۴۰۳/۷/۶ کد خبر: 176082 منبع: پرینت

حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز گفته است که مقام‌های حکومت طالبان با مقام‌های ایرانی در حال مذاکره هستند تا بتوانند راه‌حلی به چالش‌های مهاجران دریابند.
وی در اینباره گفته است: «برای حل چالش‌های مهاجران افغان ما تلاش می‌کنیم وزارت خارجه و وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان در این مورد تلاش می‌کنند و با ایران در این مورد گفت‌وگو شده و تلاش می‌شود که به مشکلات موجود مهاجران در ایران رسیدگی شود.»

پیش از این گزارش‌هایی که از ایران نشر شد، حاکی از آن است که هیچ اتباع داخلی و اتباع خارجی به‌شمول افغان‌ها نمی‌توانند در کنار جاده‌های تهران دست‌فروشی کنند.
سید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران تاکید کرده است که اتباع خارجی به‌شمول افغان‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند؛ چون به حکومت این کشور مالیه نمی‌پردازند.
سید بیگی افزوده است: «این پسندیده نیست اتباع غیرمجازی که مجوز قانونی برای تابعیت ایران را ندارند، در کشور تردد کنند و از منابع ملی ما استفاده کنند. به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم.»
مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران تاکید کرده است، اتباعی که از تابعیت قانونی در ایران برخوردار هستند، می‌توانند برای دریافت غرفه برای کسب و کار درخواست کنند، در این صورت ممکن است این امکان در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

برخی از مهاجران که در ایران زندگی می‌کنند، به طلوع‌نیوز ‌گفته‌اند که این شب و روز ممنوعیت‌ها و فشارهای حکومت ایران بالای مهاجران افغان در حال افزایش است که نگرانی آنان را برانگیخته است.
نقیب‌الله مهاجر افغان در ایران به طلوع‌نیوز گفت: «مشکلات مهاجران افغان در ایران زیاد است حتی وقتی به نانوایی‌ها برویم برای ما نان نمی‌دهند قطع است کارگرانی که افغان باشد نمی‌گیرند در ایران برای کار و فروش‌گاه‌های که کارکنان آن افغان باشد یا پلمپ می‌کنند یا مسدود می‌شوند.»

پیش از این وزیر مهاجران و عودت‌کنندگان طالبان در سفر به ولایت پنجشیر گفته بود که ایران باید به بدرفتاری خود با مهاجران افغان پایان دهد و نظر به قوانین بین‌المللی، با همه مهاجران رفتار کند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشکلات مهاجرین
ایران طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   💥💯👈 دولت ایران باید این اوامر و فرمان دولتی علیه مهاجرین و بیگانگان را سالها قبل براه می انداخت.
👈 که رژیم متحجر افغانپشتونطالبان تعداد زیادی از افراد افراطی و متعصب پشتوزبانان/پشتون را با پاسپورت-ویزه داخل ایران رسانده و جابجا کرده است.
👈 همه تابعین/مهاجرین از قومیت پشتون/پشتوزبان در واقع آتش زیر خاکستر در ایران اند که دستوری به هدف ناامنسازی-تدریجی فرستاده و ساکن در ایران شده اند و...
👈 این برنامه ضد امنیتی برعلیه کشور ایران (توسط رژیم پشتونی طالبان و هم توسط گروه تروریستی تالبان پاکستانی و هم توسط صدراعظم سابقه پاکستان عمران خان مخفیانه طرح و راه اندازی شده هست.
👈 در پیش روی ملت غافل ساخته ایران خطر های اغتشاش قومیتی و مذهبی از سوی افغانستان و پاکستان حتما آمدنی است

>>>   بجای گفتگو با ایران موانع و مشکلات را در افغانستان بردارید تا افغانیها به مملکت خود برگردند هیچ کجا وطن انسان نمیشه .

>>>   من خودم مهاجر هستم غیر مجاز خارج شود بهتر است

>>>   مظلوم نمایی خصوصیات بارز افغانهاست

>>>   رستمعلی حیرانی :
ایکاش طالبان هم دست از فارسی دری ستیزی بردارند و همچنین شیعه ستیزی را نیز کنار گذارند و البته حقابه قانونی سیستان ایران را هم دهند. ایران بیش از چهل سال مهاجران افغان را در شهر و روستای خود و کنار مردم خود جای داد آنهم در اوج جنگ هشت ساله و تحریم های ظالمانه و فلج کننده و حالا هم فقط دارد اتباع غیر مجاز را اخراج می کند اما افغانها و طالبان در اجلاس وحدت اسلامی در تهران ، حتی حاضر به برخاستن از جای خود به احترام سرود ملی ایران نشدند .

>>>   امیدوارم روزی را ببینم که جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که طالبان عنصر مطلوبی برای همسایگی ایران نیستند و باید از قدرت کنار گذاشته شوند و آنوقت آن کاری را کند که با عراق صدام تکریتی عفلقی کرد و با تشکیل مجلس اعلای شیعیان افغانستان و تقویت فاطمیون بصورت غیر مستقیم وارد عرصه دخالت در افغانستان شود تا به جهان ثابت کند که کاری که آمریکا نتوانست انجام دهد به مدد همریشه بودن و هم فرهنگ بودن و شناخت و حمایت مردمی در افغانستان همانند عراق انجام می تواند دهد.. و امیدوارم تا آن روز مردمان دیگر افغانستان به این نتیجه برسند که یک قدرت شیعی قوی و هم‌پیمان با ایران برای افغانستان بسیار بهتر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است