نفرت‌پراکنی درباره مهاجران به برادرکشی منجر میشود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۴۰۳/۷/۹ کد خبر: 176094 منبع: پرینت

اینکه مردم فکر می‌کنند بیکاری، فقر و سرقت و... زیر سر افغانستانی‌هااست موجب نفرت می‌شود. این نفرت ممکن است به برادر کشی منجر شود.
به گزارش خبرآنلاین محمدعلی بهمنی قاجار پژوهشگر تاریخ و حوزه افغانستان در گفتگویی در کافه خبر گفت: در یک سو افرادی هستند که می‌گویند هیچ کاری نکنید، درها را باز بگذارید، بیایند. سوی دیگر افرادی هستند که غیر مستقیم یا مستقیم در حال ایجاد کمپین نفرت‌پراکنی علیه افغانستانی‌ها هستند. هیچ‌کدامش درست نیست. سارق را در تهران دستگیر کردند، مالباخته و سارق هر دو ایرانی هستند رسانه ایرانی تیتر می‌زند که اگر افغانی های مالخر نبودند که این اجناس را بخرند این دزدی‌ها صورت نمی‌گرفت.

خب این کمپین نفرت افکنی است. این درست نیست. ما چهار دهه با افغانستانی‌ها زندگی کرده‌ایم. در ذهن توده مردم این نوع خبر دهی فقط نفرت ایجاد می‌کند. اینکه مردم فکر می‌کنند بیکاری، فقر و سرقت و ... زیر سر افغانستانی‌هاست موجب نفرت می‌شود. این نفرت ممکن است به برادر کشی منجر شود.

باید از وضعیت موجود در مورد مهاجران انتقاد کنیم اما نباید منتج به نفرت پراکنی شود. کمپین اخراج افغانستانی مطالبه ملی یعنی چه؟ من به عنوان یک ایرانی می‌گویم مطالبه من نیست. مطالبه من سیاست درست و ساماندهی است. مطالبه من این است که نخبگان افغانستانی را جذب می‌کردید یک لشکر معنوی طرفدار ایران در این سال‌ها می‌داشتیم. نه اینکه یک سیاست رها و بازی داشته باشیم که معلوم نیست در مورد مهاجران چه می‌خواهیم بکنیم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نفرت‌پراکنی مهاجران
برادرکشی
نظرات بینندگان:

>>>   مهاجران افغانی سرمایه ارزشمندی در جمهوری اسلامی هستند. از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم این نیروهای افغانی بودند و هستند که در کنار مردم ایران حضور فعال دشته و دارند. در حادثه غم انگیز شهادت سردار مقاومت بخوانید بیانیه لشکر فاطمیون را که برغم گرتفاری های بی شمار اعلام آمادگی در دفاع از حزب الله و جبهه مقاومت دارند. خواهش می کنم دوست و دشمن را بشناسیم و گزینش ناروا انجام ندهیم. بصیرت لازم است یا حق
مهاجر بی پناه

>>>   واقعیت اینست که (بیشتر) ایرانی ها نژادپرست ترین مردم کره زمین هستند و اما ایرانی های خارج از ایران نژادپرست هستند اما جرات ندارند تا در مقابل ما افغانستانی ها ابراز نظر کنند یا از خود رفتار نژادپرستانه بروز دهند.....

>>>   نماینده شهرشاهین شهر هم توشهرش دستورداده به کودکان افغان شیرخشک نفروشن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است