واکنش طالبان به سخنان نماینده ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۴۰۳/۷/۱۱ کد خبر: 176104 منبع: پرینت

سفیر و نماینده‌‌ی ویژه رییس‌جمهور ایران برای افغانستان در گفتگو با یک رسانه‌ ایرانی به مسایل مربوط به افغانستان پرداخته و گفته است که حکومت طالبان روابط با کشورهای فرامنطقه را به روابط با کشورهای منطقه، اولویت می‌دهد.
حسن کاظمی قمی در بخش دیگر این گفتگو افزوده است که تنها پیکار در برابر داعش بسنده نیست؛ بل در برابر گروه‌های دیگر نیز باید گام برداشته شود.
او در این گفتگو گسترش روابط طالبان با کشورهای منطقه را مهم خوانده است.
سفیر و نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان گفته است: «این همان نقطۀ ضعف حکومت طالبان است که اگرچه مانند ایران در منطقه است، اما رویای فرامنطقه دارد. حکومت طالبان کنونی هنوز نتوانسته است میز مذاکرات را چنان هموار سازد و آرایش دهد که بتواند بر روی آن بنای یک گفتگوی راهبردی را بگذارد.»

به گزارش طلوع، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌گوید که طالبان در سه سال گذشته توانسته است به منظور تحکیم ثبات و منافع ملی، روابط خود را با کشورهای همسایه، منطقه و جهان گسترش دهد.
حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته است: «در جریان سه سال گذشته طالبان توانسته است که روابط خود را با کشورهای همسایه، منطقه و جهان گسترش دهد که برای تحکیم منافع ملی و هم‌چنان برای بازسازی افغانستان و منطقه این روابط موثر است.»

این سخنان نماینده ویژه ایران در افغانستان در حالی ابراز شده که طالبان همواره گفته است، با گذشت هر روز روابط اش کشورهای جهان بیشتر می‌شود و اکنون ۳۹ نمایندگی طالبان در کشورهای گوناگون جهان فعال است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نماینده ایران
نظرات بینندگان:

>>>   افغانهای مقیم ایران ازدست روزنامه جمهوری اسلامی وسایت تابناک وفردی بنام کسایی درعذابن. لطفابگوش مقامات امارت برسونید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است