زن بودن برای پناهندگی زنان افغانستان کافی است
اروپا (CJEU) 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۴۰۳/۷/۱۴ کد خبر: 176113 منبع: پرینت

دیوان دادگستری اروپا (CJEU) حکم داد که برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تابعیت و جنسیت «کافی» است تا به زنان افغانستان که حقوق آن‌ها تحت حاکمیت طالبان سرکوب شده، پناهندگی اعطا کنند.
در این حکم آمده است درباره زنان افغانستان «مقامات مسوول در کشورهای عضو می‌توانند درنظر بگیرند که دیگر نیازی به اثبات این نیست که خطر واقعی و مشخصی وجود دارد که زن یا دختر متقاضی در صورت بازگشت به کشور خود به طور خاص تحت آزار و اذیت قرار گیرد».

حکم روز جمعه پس از آن صادر شد که مقامات اتریش از به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی دو زن افغان خودداری کردند. این دو زن، این تصمیم را در دیوان عالی اداری این کشور به چالش کشیدند و این نهاد نیز پرونده را به بالاترین نهاد قضایی اروپا ارجاع داد.
دیوان دادگستری اروپا حکم داد که اقدامات تبعیض‌آمیز طالبان علیه زنان «اعمال آزار و اذیت» محسوب می‌شود و به همین دلیل، به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی را توجیه می‌کند.
این دیوان افزود: «کافی است که تابعیت و جنسیت به تنهایی مد نظر قرار گیرد.»

به گزارش بی بی سی، سویدن، فنلاند و دانمارک از پیش، به تمامی زنان افغانستان که درخواست پناهندگی می‌کنند، پناهندگی اعطا می‌کنند.
این تصمیم دیوان عالی اروپا به زنان افغانستان که از زمان بازگشت طالبان به قدرت با محدودیت‌های شدید حقوقی و اجتماعی مواجه شده‌اند، امید تازه‌ای می‌بخشد.
با این حکم، زنان افغانستان تنها با توجه به تابعیت و جنسیت خود می‌توانند در کشورهای اروپایی از حق پناهندگی برخوردار شوند، بدون اینکه نیاز به اثبات وجود خطر خاص و مستقیم در بازگشت به افغانستان باشد.

کد (۸)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان افغانستان
پناهندگی اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   نی برتذ تا بهره جنسی ببرند دشمنان قسم خورده افغانستان ناموس این مردم به تاراج می برند. اگر در این اقدام شان صادق اند باید زنان با شوهران شان و دختران را با پدران و مادران شان پناهندگی بدهند. اینکه زنان و ختران را فقط می برند مطمئن باشید که نیت جنسی دارند مردم بیدار شوید اجازه ندهید دخنران و زنان شما را ببرند این ننگ تاریخی را برای خود تان نخرید
خود تان دانید اینها سیاست فرعونی دارند مردان کشورها را میکشند و زنان و دختران شان را می برند. غرب بر باد رفته
یا حق

>>>   امریکا یک قدم پیشتر گذاشته است.
دولت امریکا اعلان کرده است که زنان همراه اولادهای پایین تر از سن شانزده سال میتوانند در خواست پناهندگی بدهند و وقتی که در خواست پناهندگی شان قبول شد،میتوانند شوهران خود را نیز منحیث اعضای فامیل بخواهند.
اما در اروپا برای شوهران شان پناهندگی نمی دهند.
بنأ کوشش کنید به امریکا درخواست پناهندگی بدهید که در آینده بتوانید شوهران و اولاد های بالای سن هژده خویش را نیز به امریکا بخواهید.
منتهی همراه چادری درخواستی پناهندگی تان قبول نمیشود.
بنأ خانم هایی که در قندهار رندگی میکنند و یا در ولسوالی ها و قریه جات،نمیتوانند درخواستی پناهندگی بدهند.
اکثریت شاید خانم های شهر کابل باشند و اگر درخواستی پناهندگی آنها قبول شود.طالبان نیز از شر آنها خلاص خواهد شد و در نتیجه دیگر صرورت به ساختن نمایشگاه های تجارتی برای زنان نیز نخواهند بود و دو رکعت نماز شکرانه ادا میکنند .

>>>   واسطه شان قوی شد
سابقا می گفتند واسطه اش گرد است حالا بیخی رسمی شد این واسطه بخیر
ههههههههههههه
اریا

>>>   در قدم اول دختران طالبان از اين امتياز استفاده خواهند كرد مفت و جفت از مكاتب و دانشگاه هاي كشور هاي همسايه و دوحه به اروپا ميرسند به مستحقین جاي نخواهد بماند

>>>   برای گل دختران هزاره یک چانس طلایی است چون انها قبل از قبل در هامبورگ روز فرهنگ هزارگی را به پیراهن کوتاه وپاچه های سفید گلان به رقص تجلیل کردند و توجه جهانیان را به ازادی و بی بندوباری دختران و زنان هزاره جلب نمودند و جهان غرب تعجب کرد به این جسارت گل دختران هزاره که نه پایبند دین هستند و نه پایبند.....
امیری

>>>   همو دختران کابلی که احمد ظاهر را دوست داشتند حالا پیر شده باشد اگرنی عجب چانس بود برای عیش و عشرت. برین اروپا در نیکر و سینه بند بگردین همین ارزوی شما زنان بود حالا براورده شد.
سیغانی

>>>   به سیغانی
طالب تروریست ....بدور از انسانیت وطن فروش نوکر اجنبی پاکستان ....بی غیرت هفت بار دهانت را آب بکش بعد اسم زنان و دختران افغانستان را بیاور بمانند کنار امثال تو که زن سوم چهارم بشوند ؟از شما هوس باز تر خودتان هستید در اروپا آنقدر زن های زیبا ریخته که کسی به افغانستانی نگاه نمی کنه زندگی را بر زنان افغانستان جهنم نمی کردید که فکر مهاجرت نمی کردند هیچ جای دنیا دین من درآوردی شمارا قبول ندارند البته دینی که ندارید خدایتان پاکستان است

>>>   مردم زندگی در آمریکا و اروپا سرآب است
خود تان را سرگردان نکنید. زنان بمانید شوهر داری کنید دختران ازدواج کنید دست نخورده نروید به کافرستان
غرب دشمن قسم خورده مسلمانان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است