زنان بیوه به‌جای کار در بیرون از خانه، بهتر است بمیرند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۴۰۳/۷/۱۶ کد خبر: 176121 منبع: پرینت

طالبان در ولسوالی لعل‌وسرجنگل این ولایت گفته‌اند که «زنان بیوه و بی‌سرپرست به‌جای کار در بیرون از خانه، بهتر است که بمیرند».
مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز (شنبه، ۱۴ میزان) پس از ادای نماز جماعت به مردم گفته‌اند که هیچ‌ زنی حق کارکردن در بیرون از خانه را ندارد.
آنان همچنین گفته‌اند که زنان بدون محرم حق گشت‌وگذار در بازار این ولسوالی را نیز ندارند.

منابع می‌گویند که شماری از بزرگان این ولسوالی به تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان اعتراض و اشاره کردند که در این‌صورت زنان بیوه و بی‌سرپرست چگونه مخارج خود را تأمین کنند.
مسوول امر به معروف و نهی از منکر طالبان در پاسخ به آنان گفت که زنان بیوه و بی‌سرپرست، به‌جای کار در بیرون از خانه، «بهتر است بمیرند».

براساس اطلاعات منابع، مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان در این ولسوالی همه‌روزه به آزارواذیت مردم می‌پردازند.
آنان می‌گویند که این مأموران همه‌روزه در وقت نماز دکان‌های مردم را به زور مسدود می‌کنند و آنان را به زور برای نمازخواندن به مسجد می‌برند.
براساس اطلاعات منابع، درصورتی‌که کسی از دستور طالبان سرپیچی کند، پنج هزار افغانی جریمه‌ی نقدی می‌شود.
منابع همچنین می‌گویند که طالبان در این ولسوالی جوانان را به‌دلیل تراشیدن ریش آزارواذیت می‌کنند و شماری از آنان را «دشنام» داده و «کافر» خوانده‌اند.

طالبان پیش از این در بازار سفید‌آب ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور به مردم گفته بودند که در صورت حضور زنان در بازار، آنان را از بین خواهند برد.
طالبان به‌تازگی قانون امر به معروف و نهی از منکر را توشیح کرده‌اند که براساس آن پوشاندن تمام بدن زن لازمی و صدای زن عورت دانسته شده و شنیده شدن آن در بیرون از خانه منع شده است.
مقام‌های طالبان بر اجرایی کردن این قانون تأکید می‌کنند و می‌گویند که با متخلفان برخورد خواهند کرد.

کد (۹)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان بیوه
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان تحفه خلیلزاد برای افغانستان

>>>   زندگی مرفه،ارام وبی دردسر.
هرزمانیکه به این واقیعت ساده که پلیدترین ووحشی ترین موجودروی زمین ،انسان است پی بردید دیگرزندگی ارام راتجربه کنید.بادرک این واقیعت اشکارازیک طرف تماس باانسانها کم میشودوازجانبی توقع خوبی ونیکی ازانها انا سقوط میکند .روزگاری متوجه انسانهای میشدم که مدت زیادزندگی خودراباپرندگان وسگ وسگ وپشک سپری میکردندوانهارادیوانه وخودرا هوشیارفکرمیکردم.اماحالا میدانم واقیعت راکه من درهفتادسالگی متوجه شدم،انها ده هاقبل درک کرده بودند.
عاقل

>>>   این یک افترا و کذب است . ممکنست طالبان بدتر ازاین را در نهاد تاریک وضد زن شان داشته باشند اما با این عریانی ضدبشری بروز نمیدهند.
این بنفع آنها نیست که نیات شلن را به اینصورت مبارز سازند.گزارش دهنده با احساسات غلوآمیزی نوشته.

>>>   🌏🌎🌍 ای مردم بافرهنگ و با تاریخ هزاره/شیع/فارسیزبان/ترکتباران !
👈آن روزیکه《《《 هویت پشتونی ▪︎افغان▪︎ جعل تانرا 》》》از شناسه و از هویت فردی و قومیتی تان حذف نموده و دور زدید آن وقت است که آغاز امنیت همه جانبهء تان شروع می شود و به زندگی واقعی و انسانگونه تان بر می گردید.
👈بدون (نیروی مردم قومیتی و هویت نژادی-زبانی تان ) محال است که در ردیف انسان باامن و حقدار حساب گردید چونکه قلاده افغانیت مساویست به محکومیت و محرومیت تان.
👈با نبودن در هویت تباری اصیل تان، هیچ گاه امید و آرمان امنیت انسانی تانرا نداشته و نکنید، زیرا که در هویت ریسمانی مرموز کشنده بسته شده اید، همانطور که بابه مزاری تان در ریسمان فزیکی بسته، شکنجه و کشته شده است
و.....

>>>   قوم افراد و مردم بیهویت طبعا که محکومیت به مرگ و بمیر است.

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است