طالبان از هفت اکتوبر، به‌عنوان «روز سیاه» یاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۴۰۳/۷/۱۷ کد خبر: 176123 منبع: پرینت

بیست‌وسه سال پیش، در هفتم اکتوبر سال ۲۰۰۱، ایالات متحده حمله‌های هوایی‌ خود را بر خاک افغانستان آغاز کرد.
امارت اسلامی به مناسب این روز گفته است که حمله امریکا بر افغانستان جان هزاران نفر را گرفت و سرانجام این کشور با متحدانش شکست خوردند و از کشور بیرون رانده شدند.
طالبان از هفتم اکتوبر به عنوان روزسیاه در تاریخ کشور یاد کرده است.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز گفت: «ما این روز را روز سیاه در تاریخ افغانستان می‌دانیم. این یک حمله ظالمانه بر افغانستان بود که در نتیجه هزاران افغان بی‌گناه شهید، زخمی، زندانی و مهاجر شد. اشغال‌گران بیست سال دست‌نشانده‌های شان را بر افغانستان تحمیل کرده بود که امریکایی‌ها پس از بیست سال به این نتیجه رسید که با حمله بر افغانستان، اشتباه بزرگی کردند.»

با آن‌که امریکا بیست سال حضور نظامی در افغانستان داشت؛ اما سرانجام در پانزده اگست سال ۲۰۲۱ میلادی طالبان در کشور مسلط شد و آخرین سرباز امریکایی هم به تاریخ سی اگست همان سال از افغانستان بیرون شد و امریکا به طولانی‌ترین جنگ اش در افغانستان نقطه پایان گذاشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفت اکتوبر
روز سیاه
نظرات بینندگان:

>>>   امریکای ها اشتباه نکردند؛ پروژه ۳۰۰ سال قبل انگلیس را به زعم خود تکمیل کردند. افغانستان به قهقراه از نظر سواد و تعلیم چه دینی چه علمی باصطلاح امروزه بردند؛ دومین زبان خدمتگزار اسلام که زبان فارسی باشد دارند از مسلمین می گیرند؛ ضدیت یا همسایگان به اوج خود است؛ در حالیکه مسلمین تشیع یک تنه با ایادی امریکا و اسراأیل می جنگند از طالب ( امریکاای) صداای نمی نشوید؛ اگر طالب امریکاای نمی بود حالا باید یک لشکر را آماده می ساخت و به خدمت برادران سنی حنیفی خود در غزه می فرستاد؛ ولی چه گوایم که امریکا اجازه نمی دهد.حتی این ظلمی که امروز امریکا در حق مردم مسلمان منطقه انجام می دهد طالب به گوش مردم افغانستان آنطور شاید وباید نمی رساند؛ چون امریکا می داند که اگر تبلیغات ضد امریکای از زبان طالبان مرتب به گوش مردم برسد، مردم اطلاع خواهند یافت که امریکا چه خیانت های در حق این مردم مستضعف انجام داده اند. امروز روز محکوم کردن نیست؛ امروز روز عمل است. وگرنه اوردغان هم به زبان محکوم می کند وتیل طیاره های اسرائیل را از آذربایجان به اسماعیل می رساند. در صورتیکه طالب امریکای نباشد، توقع می رفت که مجاهدین افغانستان در صف اول غزه می بودند. چه کنیم که طالب سدیست در مقابل رفتن مجاهدین (حقیقی که در مقابل روس جنگی‌اند) به غزه!!

>>>   یک صفحه از صفحات متعدد تاریخ افغانستان ، این ورق هم بر میگردد.

>>>   به خدا روز همین طالبان محترم هست روز که کابل گرفت روزمن سیا شد ده کشورهای همسایه تحقیر شدم آمریکا در افغانستان بود هر جا قدر داشتیم

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است