دانمارک: پاسپورت های تمدید شده اعتبار ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۴۰۳/۷/۱۹ کد خبر: 176132 منبع: پرینت

پاسپورت‌های تمدیدشده افغانستان در دنمارک بی‌اعتبار شد.
برخی از افغانستانی های مقیم دنمارک از حکومت طالبان می‌خواهند تا در راستای حل چالش‌های مهاجران مقیم آن کشور، توجه جدی کند.
اداره مهاجرت دنمارک اعلام کرده است که پس از ۱۸ ماه سپتامبر سال روان میلادی، پاسپورت‌های تمدیدشده افغانستان نزد حکومت این کشور اعتبار ندارد و افغان‌های مقیم این کشور باید پاسپورت‌های جدید افغانستان را اخذ کنند.

شنگن‌نیوز به نقل از اداره مهاجرت این کشور افزوده است که شهروندان افغانستان می‌توانند از بهر گرفتن پاسپورت جدید به افغانستان سفر کنند و اما افغان‌هایی که پناهندگی سیاسی این کشور [دنمارک] را دارند، می‌توانند پاسپورت سیاسی این کشور را دریافت کنند.
در بخشی از گزارش شنگن‌نیوز آمده است: «از ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴، دنمارک دیگر پاسپورت تمدیدشده افغانستان را به‌رسمیت نمی‌شناسد. این بدان معناست که شهروندان افغانستان با این نوع پاسپورت باید برای دریافت پاسپورت جدید با مقام‌های افغانستان تماس بگیرند.»

برخی از افغانستانی های مقیم دنمارک از حکومت طالبان می‌خواهد تا در راستای حل چالش‌های مهاجران مقیم آن کشور، توجه جدی کند.
حکمت‌الله حکمت شهروند افغانستان مقیم دنمارک در این باره گفته است: «نه تنها کشور دنمارک بلکه دیگر کشورهای اروپایی هم فعلا برای تمدید پاسپوت افغانستان اعتبار نمی‌دهند. موضوع اقتصاد خانوادگی است، مشکلات رفت‌وآمد و مشکلات تثبیت هویت است.»
توریالی زازی یکی دیگر از افغان‌های مقیم دنمارک گفته است: «امارت اسلامی در این مورد باید تلاش نهایی خود را بکند که خواسته‌های مشروع کشورهای جهان را قبول کند، با جهان تعامل کند و جهان هم با طالبان تعامل کند تا این مشکل هم‌وطنان ما که خارج از افغانستان در کشورهای خارجی به حیث پناهنده زندگی می‌کنند، این مشکل شان رفع شود.»

با آنکه طالبان در این باره چیزی نگفته؛ اما وزارت خارجه امارت اسلامی به روز نهم ماه اسد سال جاری اعلام کرد که خدمات قونسلی افغانستان در برخی از کشورهای غربی پذیرفتنی نیست.

کد (۸)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاسپورتهای افغان
دنمارک
نظرات بینندگان:

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است