موسسه جی‌آی‌زید در افغانستان تعطیل می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۴۰۳/۷/۲۲ کد خبر: 176139 منبع: پرینت

برخی از کارمندان افغان سازمان آلمانی «جی‌آی‌زید» به اینترنشنال گفتند که نگران‌اند پس از بسته شدن دفتر این نهاد، زندگی‌شان به خطر بیفتد. جی‌آی‌زید تأیید کرده که در نظر دارد از سال ۲۰۲۵ میلادی هیچ کارمند محلی در افغانستان استخدام نکند.
کارمندان محلی جی‌آی‌زید در افغانستان روز یکشنبه، ۲۱ میزان، گفتند که از مدتی پیش در حال مذاکره با مسوولان این سازمان هستند تا مشخص شود سرنوشت کارمندان افغان پس از تعطیلی آن چه خواهد شد. آن‌ها تأکید کردند که در حین قرارداد کاری به آن‌ها گفته شده بود که جی‌آی‌زید در زمینه انتقال کارکنان افغان به آلمان مسئولیتی ندارد.

یکی از کارمندان جی‌آی‌زید گفت: «رییس این اداره در نشستی به کارکنان گفت که دو دلیل برای تعطیلی دفتر در افغانستان وجود دارد: اول اینکه کارکنان ما امنیت ندارند و دوم طالبان حضور ما را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.»
به گفته کارمندان این نهاد، طالبان در ماه‌های گذشته دستکم چهار نفر از همکاران جی‌آی‌زید را بازداشت کرده است. از این تعداد، سه نفر آزاد شدند، اما یکی از آن‌ها هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

مسوولان رسانه‌ای جی‌آی‌زید در پاسخ به سوالات افغانستان اینترنشنال تأیید کردند که این اداره تا سال ۲۰۲۵ میلادی به فعالیت‌های خود در افغانستان پایان می‌دهد. آن‌ها همچنین گفتند که پروژه‌های خود را از طریق دیگر نهادهای غیردولتی ادامه خواهند داد.
یک سخنگوی وزارت همکاری‌های اقتصادی آلمان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که «برخی از کارمندان محلی ما در افغانستان بدون ارایه دلیل بازداشت شده‌اند و هنوز در بند طالبان هستند.»

جی‌آی‌زید به‌عنوان یک نهاد کمک‌رسان وابسته به دولت آلمان در ۱۲۰ کشور فعالیت دارد و بیشتر پروژه‌های آن در زمینه‌های صلح و امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال، انرژی و محیط زیست است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جی‌آی‌زید
موسسه آلمانی
نظرات بینندگان:

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است