طالبان از ۵ هزار دانش‌آموز امتحان «امارت‌شناسی» گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۴۰۳/۷/۲۲ کد خبر: 176140 منبع: پرینت

وزارت معارف طالبان روز شنبه خبر داد که حدود پنج هزار دانش‌آموز مکاتب کابل در آزمون «امارت‌شناسی» شرکت کردند. به گفته این وزارت، این امتحان «رقابتی» برگزار شد و شاگردان مکاتب حوزه هفتم تعلیمی شهر کابل شرکت کردند.
وزارت معارف طالبان در اطلاعیه‌ای نوشت که تدریس مضامین دینی برای کارمندان ریاست‌های معارف تمام ولایت‌ها به طور عادی جریان دارد.

کتاب «امارت شناسی» حاوی اطلاعات دست‌کاری شده و تبلیغاتی طالبان درباره رهبران و رویدادهای افغانستان است. طالبان با چاپ و توزیع این کتاب تلاش می‌کند افکار عمومی را نسبت به این گروه تغییر و اطلاعات خاصی را به خورد مردم بدهد.
طالبان پیش از این ده‌ها هزار نسخه کتاب «امارت‌شناسی» را در مکاتب و مدارس دینی توزیع کرده و در ولایت‌های مختلف آموزن برگزار کرده است.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت شناسی
دانش آموزان
نظرات بینندگان:

>>>   باد آورده را باد می برد، کی تا حالا فهمیده که نظام اسلامی جی است که نظام اماراتی را به فهمد؟ کفن دزدان سابق در دانشگاه ها - کمونیست ها - در دانشگاه ها مضمونی را درس می دادند بنام دیالکتیک یعنی معرفی انکار خداوند. راه بجاای نبردند؛ ایشان هم همچنین! اصولاً در اسلام اینست که مسلمان شدن حتمی ست اما چیز دیگری بنام جبریات ما در اسلام نداریم. اینطور مضامین فقط برای دلخوشی حکام است و کسانیکه جبرا می خوانند فقط برای امتحان دادن است. همانطور که ما در دوره ۱۴ سال کمونیست ها کمونیست فهمی ندیدیم و تربیت نشد در این امارت شناسی هم کسی امارت شناسی بیرون نخواهد شد فقط از صدر اسلام حکام یک نظر داشتند و آن اینکه مردم راه راست را ندانند و نه فهمند تاچهار صباحی ....حکومت کنند.

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است