اخراج بیش از ۲۷۰ هزار مهاجر از ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۴۰۳/۷/۲۲ کد خبر: 176142 منبع: پرینت

حسین شرافتی مدیرکل اتباع و مهاجران خراسان رضوی ایران، می‌گوید که بیش از ۲۷۰ هزار مهاجر غیرقانونی افغان را در شش ماه گذشته از ایران اخراج کرده‌اند.
آقای شرافتی در گفتگو با رسانه‌های ایرانی افزوده است که هیچ یک از مهاجران افغان، چه قانونی و چه غیرقانونی، حق سکونت و اشتغال در شماری از شهرهای این کشور را ندارند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خراسان رضوی در اینباره گفت: «هیچ یک از اتباع افغانستانی، چه مجاز و چه غیرمجاز، حق سکونت و اشتغال در هفت شهر مرزی استان را ندارند و شناسایی این افراد در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.»
به گزارش طلوع، شرافتی همچنین در بخشی از سخنانش افزود که ۷۵ درصد مهاجران افغان در ایران سکونت و اشتغال دارند و ۲۵ درصد دیگر آنها کشورهای اروپایی و آسیایی را انتخاب کرده‌اند.

همزمان، شماری از مهاجران که در ایران بود و باش می‌کنند، می‌گویند آنان با چالش‌های زیادی همچون اخراج اجباری و نداشتن حق کار در این کشور مواجه‌اند.
محمد اکبر سلطانی مهاجر افغان در ایران گفت: «در یک مغازه، یک شرکت یا یک دکان. به مهاجر اجازه کار داده نمی‌شود. پاسپورت افغانستان هیچ ارزشی ندارد.»
در همین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند دولت میزبان باید برخورد بهتری با مهاجران افغان داشته باشد.
علیرضا کریمی فعال حقوق مهاجران گفت: «ایران به عنوان میزبان تعداد زیادی از مهاجران افغان وظیفه دارد با آن‌ها به شیوه انسانی عادلانه و مطابق به قوانین بین‌المللی رفتار کند.»

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخارج مهاجر
ایران مهاجر
نظرات بینندگان:

>>>   شاید تا یکی دو ماه دیگر میزبان حضور پناهندگان ایرانی در افغانستان باشیم، به یاد داشته باشیم که مروت و مهمان نوازی را اصل قرار دهیم و از عقده و مقابله به مثل بپرهیزیم که حسنات نابور کننده سییات است و خوبی در مقابل بدی شیوه انسانی و اسلامی و جوانمردی است.
امیدوارم روزی برسد که هیچ فردی نه در ایران و نه در افغانستان مجبور به مهاجرت و پناه بردن به خانه همسایه نشود.

>>>   بله این کشورایران بااین افغانستیزی توقع دارن تودنیاوجهه بین المللی خوبی کسب کنند ...

>>>   Edris Joya
سالها پیش در کمپ مهاجرین با صلیب سرخ کار میکردم، برخی از بچه ها و بزرگسالان سرشان شپش داشت‌ از جمله ایرانی‌ها اما هیچکسی نمیگفت چون شپش داری نباید از خدمات اجتماعی و انسانی محروم باشی. سرزمین ولایت فقیه از ثبت نام کودکان مهاجر ابا ورزیده،چرا! چون ظاهرا بو میدادند.

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است