جرگه قومی پشتون‌ها با حضور هزاران نفر آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۴۰۳/۷/۲۲ کد خبر: 176143 منبع: پرینت

جرگه قومی عدالت پشتون‌ها پس از یک روز تاخیر، روز (شنبه) در خیبرپختونخوا آغاز شد.
هزاران نفر از مناطق مختلف پاکستان در این جرگه گرد آمده‌اند تا درباره چالش‌ها و فشار‌هایی که آنان متحمل شده‌اند، گفت‌وگو کنند.
منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون‌ها گفته است که رهبران پشتون از وضعیت در این کشور خسته شده‌اند. به گفته او، جوانان پشتون نیز از فیصله‌های این جرگه پشتیبانی خواهند کرد.

منظور پشتین افزوده است: «در این‌جا اگر علمای ما، بزرگان ما و یا اگر ملک‌های قبایلی ما هستند، این‌ها همه مردم کشور تان است؛ این‌ها به سبب طعنه‌ها در میدان ننگ آمده‌اند، برای شان اطمینان بدهید. باور داشته باشید که همه‌ی این بزرگان به تنگ آمده‌اند و همه‌ی شان خسته هستند. اعضای همه احزاب سیاسی این‌جا به اراده کامل آمده‌اند و یک تصمیمی گرفته خواهد شد که به نفع وطن باشد.»
در تصویرها دیده می‌شود که هزاران نفر در نزدیکی خیمه‌های این جرگه با شعارهای ضد هراس‌افگنی و هرج و مرج در منطقه گرد هم آمده‌اند.

مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز گفته است که هیاتی را به هدف شرکت در این جرگه به خیبرپختونخوا فرستاده است. او افزوده است که مشکلات امنیتی و رسیدگی به حقوق پشتون‌ها از موضوعات اساسی در این جرگه است.
به گزارش طلوع، مولانا فضل‌الرحمن گفته است: «مشکل دو چیز است؛ یکی ناامنی است به ویژه‌ در ایالت ما و به‌طور عام در تمام کشور و دوم موضوع حقوق ما است، بالای موضوعاتی که مربوط ما می‌شود، باید برای ما حق داده شود.»

جرگه عدالت قومی پشتون‌ها قرار بود روز گذشته (جمعه، یازدهم اکتوبر) برگزار شود؛ اما به گفته اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها، تلاش‌های پولیس پاکستان برای جلوگیری از جرگه، تنظیمات این رویداد را بطی کرد و به همین دلیل جرگه در زمان تعیین‌شده آغاز نشد.
جرگه قومی عدالت پشتون‌ها قرار است سه روز ادامه داشته باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرگه قومی
پشتون‌های پاکستان
نظرات بینندگان:

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است