معامله پنهانی در توافق‌نامه دوحه انجام نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۰    ۱۴۰۳/۷/۲۴ کد خبر: 176155 منبع: پرینت

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا روز سه‌شنبه در نشستی در کاپیسا گفته است که هیچگونه معامله که خلاف اسلام باشد، در توافق‌نامه دوحه انجام نشده و ادعاها مبنی بر معامله پنهانی با ایالات متحده نیز بنیاد ندارند.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست مردمی افزوده است که روابط امارت اسلامی با جهان در حال گسترش است و هم‌اکنون ۴۰ نمایندگی امارت اسلامی در کشورهای گوناگون فعال اند.

مولوی عبدالکبیر افزود: «در مذاکرات دوحه با امریکایی، در اصل معاهده و ضمیمه‌های آن هیچ چیزی را که اسلام اجازه نداده، نپذیرفتیم. ما نه پایگاه را قبول کردیم، نه نظام ائتلافی، نه غلامی و نه فرمایشات را. این‌که آن‌ها از اما پایگاه بگرام را خواسته باشند، ما گفته باشیم نمی‌دهیم یا این‌که در کاپیسا برای فرانسوی‌ها پایگاه بدهید، ما نداده باشیم، چنین چیزهایی رخ نداده.»

فصیح‌الدین فطرت لوی درستیز وزارت دفاع در این نشست از خاموشی نهادها و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر در برابر جنگ اسراییل در غزه انتقاد کرده و شعار و فعالیت‌های این سازمان‌ها را برای دفاع از حقوق بشر دروغ خوانده است.
آقای فطرت گفت: «متاسف هستیم برای آن سازمان‌های دروغین حقوق بشری که روزانه کودکان، زنان و موسفیدان مسلمان‌ها در غزه و لبنان زیر آوار گیر می‌مانند و صدایی از نقض حقوق بشر در آن‌جا بالا نمی‌کنند.»

به گزارش طلوع، مسوولان محلی و شماری از شرکت کنندگان در این نشست، خواستار سرعت بخشیدن کار بند برق باغ‌‌دره و فعال‌سازی دوباره کارخانه نساجی گلبهار شده‌اند.
محمدفرید یکی از بزرگان قومی در این نشست گفت: «ساخت بند باغ‌دره را در اولویت کار خود بگیرند. با آغاز ساخت این بند، شمار زیادی مصروف کار می‌شوند و نفع بزرگ به مردم کاپیسا می‌رسد.»
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا هم‌چنان در کاپیسا افزوده است که سازمان ملل متحد، روسیه و چین از جمله سازمان‌ها و کشورهای اند که روابط سیاسی شان با امارت اسلامی نسبت به گذشته بیشتر افزایش یافته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معامله پنهانی
توافق‌نامه دوحه
نظرات بینندگان:

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است