قطر پارادوکس سیاست یا شریک بازی جهانی
پایگاه هوایی العُدِیْد واقع در صحرای جنوب غربی دوحه پایتخت کشور عربی و مسلمان قطر، بزرگترین تاسیسات نظامی ایالات متحده امریکا در خاورمیانه است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۴۰۳/۷/۲۶ کد خبر: 176162 منبع: پرینت

پایگاه هوایی العُدِیْد واقع در صحرای جنوب غربی دوحه پایتخت کشور عربی و مسلمان قطر، بزرگترین تاسیسات نظامی ایالات متحده امریکا در خاورمیانه است.
این پایگاه مرکز نیروهای هوایی سنتکام امریکا یعنی ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش ایالات متحده امریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا، آسیای مرکزی و جنوب آسیا است که به اختصار سنت کام نامیده می شود.

سنتکام مخفف عبارت Central Command به معنی "فرماندهی مرکزی" است. سنتکام در اول جنوری ۱۹۸۳ ایجاد شد و یکی از شش ستاد فرماندهی تعریف شده در ساختار وزارت دفاع آمریکااست:
«۱- ستاد اروپا (EUCOM) که مسوول حوزه اروپااست.
۲- ستاد شمالی (NORTHCOM) که مسوولیت حراست از خود آمریکا، پورتوریکو، کانادا، مکزیک و باهاما را دارد.
۳- ستاد فرماندهی حوزه اقیانوس های هند و آرام (INDOPACOM) که قدیمی‌ترین ستاد فرماندهی در ساختار نیروهای مسلح آمریکااست و بزرگترین حوزه عملیاتی در میان ستادهای شش گانه را برعهده دارد و براساس مساحت، حدود نیمی از کره زمین در میدان عملیاتی این ستاد قرار می‌گیرد.
۴- ستاد فرماندهی جنوب قاره آمریکا که شامل آمریکای مرکزی و جنوبی و حوزه دریای کارائیب است با عبارت اختصاری ساوت کام (SOUTHCOM) معروف شده است.
۵- ستاد فرماندهی آفریقا، معروف به آفریکام (AFRICOM)، که مسئول حوزه جغرافیایی ۵۳ کشور آفریقایی است.
۶- سنتکام (CENTCOM) که حوزه خاورمیانه، از جمله مصر، و آسیای مرکزی را تحت نظارت عملیاتی خود دارد. عراق و افغانستان و سوریه مهم‌ترین حوزه‌های عملیاتی فعال سنتکام در فردای حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا بوده‌اند.»

در پایگاه هوایی العُدِیْد سنتکام بیش از ده هزار نیرو با پیشرفته ترین هواپیماهای مختلف از جنگنده بم افگن تا هواپیماهای جاسوسی و اکتشافی، بی 52 و انواع پهپاد یا هواپیماهای بی سرنشین دارد.
امریکا بیست سال جنگ در افغانستان علیه طالبان و القاعده را از مرکز سنتکام در قطر رهبری و فرماندهی کرد.
این روز ها که اسراییل از حمله بر ایران سخن می گوید، امریکا شانزده هواپیمای عظیم سوختگیر ی خود را که برای هواپیماهای بم افگن در آسمان سوخت می‌دهند در پایگاه هوایی العُدِیْد مستقر کرده است.

حالا شما قطر را به عنوان یک کشورک عربی و مسلمان درنظر بگیرید که همیشه میزبان رهبران اخوان المسلمین مصر، حماس فلسطین و طالبان افغانستان بوده و در دوره های جنگ و‌ مخاصمت این گروه ها با امریکا با آنها کمک ‌و همکاری کرده است.
الجزیره بزرگترین شبکه ی تلویزیونی دنیای عرب که در بسیار وقت ها زبان و انعکاس دهنده ی مبارزه و پیام مجاهدان در حال جنگ و مخاصمت علیه امریکا و اسراییل است به کشور قطر و امیر و امارت میزبان سنتکام امریکا تعلق دارد.
عجب دنیاست، این دنیا!

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر پارادوکس
بازی جهانی
نظرات بینندگان:

>>>   Asadullah Shafi
از همین بحث به وضوح، آشکار هویداست که هر حرکت گروهی تحت نام اسلام اگر حزبی است وسیاسی واگر دینی است واجتماعی و یانطامی و چریکی همه وسیله وافزار خدمت به " یهود ونصارا" زیر شعار الله واکبر است
هر کشور وملتی که به این دام ننگین نیفتیده از ملت های وارسته وبا عزت جهان است

>>>   بنده عشق
اسلام سیاسی سنی تاجیک وترک و اعراب را آمریکا و انگلیس رهبری میکنند ، قطرک خو یک کشورک یک میلیون نفری است سعودی قبله تحت رهبری خاندان سعود بزرگترین کشور اسلامی و ترکیه هم چنان بالترتیب میزبان هزاران سرباز امریکایی د خاک خود هستند ، خلاصه د دنیای اهل سنت اعراب بجز از حماس آن هم فرمانده های میدانی اش دگه زدنی ندارند .
ایران نازنین د یک موقعیت تاریخی به دفاع از شرف و عزت نه تنها مسلمانان بلکه تمام انسان های شرقی قرار دارد و ان شاءالله تمامی 35 پایگاه نظامی آمریکا د خاورمیانه ره مجبور به ترک منطقه میکند و ترک ها و اعراب پیش ایران ایلایی هستند ، لخشه هم خاد شدند.

>>>   Nasir Ghawsi
تبر،
به پشت درخت جوان فرود آمد.
چنان گريست كه هيزم شكن پشيمان شد.
به خويش گفت: " از اين روزيِ سياه چه سود؟
دريغ! چند توان خورد نان خون آلود؟"
درخت گفت: " بزن! گريه ام ز جور تو نيست.
شكايت از تو ندارم،
حكايت دگري است.
مرا گلايه از اين تندِ تيزِ چالاك است.
كه دسته يِ تبر از ماست!
جگر ز جور جگر گوشه اي مرا چاك است!"

>>>   Abdull Basit Sharifi
الهی نصرت کن، کسانی را که نصرت میکنند دین محمد صل الله علیه وسلم و جمله بهبودی خواهان اهل اسلام را و بگردان ما را از جمله ایشان، و خوار گردان کسانی را که خوار و بی‌مقدار میگردانند دین و اهل دین محمد صل الله علیه وسلم را با بدخواهان اجتماع اسلام، و مگردان مارا از جمله ایشان.
آمین یا رب‌العالمین

>>>   عبدالله معروف
عجیب نیست اگر افشا شود که همه این گروه‌ها مانند طالبان و القاعده از پروژه‌های خود امریکا بوده برای سیطره منطقه و گرفتن از پول عرب‌ها و مجوز گرفتن از کشورهای منطقه برای حضور نظامی امریکا و شاید بقای همیشگی در آنجا...ولی در عوض، گروه‌های آزادی‌خواه مانند حماس را هم مدتی تحمل میکنند.

>>>   قادر آشنا
در میان حکام عرب یگانه شخصیت هوشیار و زیرک که وضعیت جهان عرب و وضعیت کشور خود را درک کرد انور سادات بود؛ سادات آخرین جنگ خود را برای آزاد سازی صحرای سینا انجام داد و میعاقب آن فی الفور به اسراییل سفر کرد و نخستین کشور عرب و مسلمان بود که دولت اسراییل را برسمیت شناخت ولی عرب ها و مسلمانان دیگر او را منزوی ساختند ؛ دشنام دادند و تحقیر کردند ولی بعد از گذشت چهل سال از کشته شدن او به همان خط السیر پا گذاشتند که سادات پا گذاشته بود۰ سادات ؛ درک کرده بود که شکست نظامی اسراییل و امریکا در صلاحیت هیچ کشور مسلمان نیست۰ او عقبمانده گی کشور خود را وعقبمانده گی کشورهای دیگر مسلمان و عرب را خیلی خوب درک کرده بود۰ حسنین هیکل نویسندهء مصری دربارهء چرخش یک صد وهشتاد درجه ای سادات می نویسد که سادات در نخستین روزهای سفرش به اسراییل و سخنرانی اش در کنیست اسراییل از دنیای عرب و مسلمان خیلی نفرت عجیب پیدا کرده بود۰ او معتقد شده بود که داشتن رابطه با کشورهای عقبماندهء مسلمان هیچ خیر به مصر نمی رساند بهتر است که به دنیای غرب رو بیاوریم۰ از شورویها که قبلا مایوس شده بود

>>>   Waliullah Labib
عساكر امريكا در سال هاي گذشته مباح الدم وپولش حرام بود فعلا خوددانها خوب مردم وپولش هم حلال است

>>>   نصیر کهزاد
جناب اندیشمند صاحب معلومات جالب وعجیب وغریب را نگاشتید این مرض در اکثر کشورهای اسلام اگر به این شدت نباشد به شکل وشمائل دیگری هست ،از شما تمنا داریم تعبیر تان را از این بازی ها بازگو کنید که چیست؟

>>>   Mohammed Ishaq Muj
آخوند خراسانی در حال چکر زدن در باغچه نگاهی به درختان کرد
اگر به تیوری دسیسه و توطئه باور داشته باشیم کجی شاخها درختان هم توطئه انگلیس است

>>>   Asadullah Mirzaee
امریکاها در بسیاری از کشورها، به عنوان ابر قدرت، به ویژه در خاور میانه از استراتژی هویج و چماق بیشتر استفاده میکند.
استراتژی هویج به استراتژی می‌گویند که ابرقدرت‌ها برای کشورهای دیگر بستر را فراهم میکند که کشور متحد و وابسته در سایه قدرت بزرگ احساس امنیت کند و از تلاش برای تجهیز و قدرت‌مند شدن و تامین امنیت خود باز ایستد. مثال دیگر آمریکا با داشتن نیروی دریایی مدرن و مجهز توانایی تامین آبها و بندرهای آبی را دارد و به کشتی تجاری کشورها اجازه میدهد تا در امنیت کامل از بندرها عبور و مرور کنند و از ساخت نیروی دریای مجهز دست بردارند.
استراتژی چماق به استراتژی می‌گویند که در صورت کشور وابسته سودای استقلال، آزادی و بازی در میدان رقیب کشور کمک کننده را داشته باشد، کشور کمک کنند از استراتژی چماق استفاده میکند و دوباره سرجایش می‌کشاند.
پایگاه سازی آمریکا در چند کشور عربی و در خاورمیانه در راستای همین استراتژی ها قابل تفسیر است

>>>   مولانا محمد اسماعیل دانشیار
معلومات بسیار مهم وتاریخی را
دررشته تحریر آوردی اندیشمند
صاحب، یا اسلام کامل یا هیچ
بقول معروف سید قطب شهید
بادشمنان خدا وپیامبر ومسلمان
خلاف آموزه های اسلامی است،
ولی باتاسف عجب دنیاست؟؟
نیاز مبرم و اساسی اینست که
مایکدیگر خوده بپزیریم، وعلوم
معاصر مکلفیت خود بدانیم،،
تامجهز باشیم وای افسوس که
چنین نیستیم، باید ما کارخانجات
تولیدی تسلیحات هسته‌ای ووو
را داشته باشیم که نداریم،
آبروی مسلمانان ریخته شده
هرجای از قربانی می گیرند،
بطور مثال قضیه جنگ های
نیابتی ما شاهد هستیم در
کشورهای اسلامی فلسطین
وغزه،لبنان، یمن، سوریه وو
درس عبرت آموز است به
کشورهای اسلامی بیاموزند.
زاتحاد مگس شهد می شود
پیدا خدا چی لذت دراتفاق نهاد

>>>   Jalal Hosham
در قطر ضرب المثل مشهوری است که گفته میشه :فضای قطر(الجزیره ) متعلق به القاعده وزمین آن کشور مربوط به استخبارات آمریکا وغرب است !

>>>   Aziz Ahmad Hanif
در روشنی این نوشته‌ی شما، پرده از خیلی حقایق می‌تواند برداشته شود.

>>>   Haroun Zaheri
جناب اندیشمند صاحب سپاس فراوان از معلومات تان.
از سرمایه گذرای های شیخ های قطری واعراب در غرب و امریکا یادآوری نمایید که همه ی آنهمه در آمد هادوباره به جیپ غرب ‌وامریکا میرود.

>>>   Sayedhabibabbasi Abbasi
درخت ؛دسته تبر اگر از خودم نمیبود هیچ کس مرا نمیتوانیست بشکند!

>>>   S Mahdi Hussaini
در یکی از ولسوالی ها و در ایام جنگهای داخلی، رقابت دو حزب در ان ولسوالی شدید و عملا مردم دو تقسیم شده بودند که درگیریهای زیادی بین شان صورت و از دو طرف کشته میشد. ولی مسئولین از هر دو حزب شبانه با هم اختلاط دوستانه داشتند و چای با هم مینوشیدند و این سیاست کثیف است که رهبران در بالا معامله و تجارت خود را با هم دارند و در پایین افراد و ملت حول شعارهای تو خالی، مصروف درگیری و کشتن یکدیگر می باشند

>>>   Sultan Mohammad Awrang
همگی حیله ونیرنگ است ،برای بقا خودشان وحذف دیگران ،چه وقت دیگران هوشیار میشوند ....وچندین چرا های دیگر

>>>   Amin Saeedi
تعجب میکنی،
آنانیکه در قانون کار شان مزد کارگر را ساعت وار پرداخت می کنند و بقول عامیانه از کارگر سخت کار می کشند،
چرا هفته وار بسته های ملیون دالری را شان را مفت و جُفت به افغانستان و کشورهای جهان سومی دیگر میفرستند؟

>>>   A.F. Ahmadi
امروز جنگ‌ جنگ‌اقتصاد است و‌قطر از این‌میان‌بهترین بهره را برده هر کسی که به وطن و‌مردم‌خود به هر نحوی خدمت کند نوشش باد. امروز قطر با این‌حجم‌کوچکی که دارد بهترین رفاه و آسایش را برای مردم خود به ارمغان آورده واقعأ نوشش باد.

>>>   Salahudin Mahmodi
این پایگاه بر عکس در شرایط دشوار امروز نقطه ضعف آمریکاست فقط چند موشک بالستیک ايران کارش را تمام میکند

>>>   سید برهان الدین باهر
این مسأله به تدبیر و قوت دیپلماسی کشور قطر بر می‌گردد که توانسته این همه نیروی متخاصم را در جغرافیای خود جای دهد و فضا را طوری عیار کند هیچ‌یک به دیگری تعرض نکند، حال آنکه جمهوری اسلامی ایران با آن همه ادعا نتوانست جان یک مهمان خود را حفاظت کند و هنیه را در روز روشن ترور کردند.
البته اینکه برخی دوستان از نوشته‌ی شما چنین برداشت نموده اند که گویا حرکت‌های اسلامی‌ای همچون اخوان، حماس و... دست نشانده‌ی آمریکا و اسرائیل هستند صرفا جهت اینکه در قطر، ترکیه یا کشورهای غربی زندگی می‌کنند، به نظرم یک برداشت اشتباه و به دور از انصاف است؛ چون منافع و سیاست برخی کشورها چنین ایجاب می‌کند که فضا را آزاد بگذارند و حرکت‌های اسلامی هم از این حالت استفاده می‌کنند و در این عیبی نیست.

>>>   Tariq Tariq
اگر سیاست عملگرایانه باشد، نتیجه اش همان است که در قطر می بینیم و اگر سیاست آرمان گرایانه باشد، برایندش چیزی است که در افغانستان همواره دیده شده است

>>>   Wadood Sabet
در دنیای امروز عجائب زیادی وجود دارد اندیشمند گرامی. یکی را شما برشمردید.
یکی از عجائب امروز این است که در اکثریت کشور های اروپایی بشمول امریکا و غیر مسلمان مردم بحکم انسانیت علیه اسرائیل در حمایت از فلسطین و لبنان صدا بلند میکنند و تظاهرات براه میاندازند اما در کشور های اسلامی مسلمان ها بحکم اسلامیت خاموش اند و هیچ چیزی نمیگویند.
و ده هاعجائب دیگر...........

>>>   محبوب صابری
خدا کند همه ملت مجاهد و جوانان تشنه به جهاد و اعضای گروه های اسلامی افغانستان این پست را ببینند خوانده بتوانند.

>>>   Bande Khaki
این جهان توسط گردانندگان مدیریت میشود که همه ی آنها یهودی هستن
در حقیقت پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا مقر اصلی عملیاتی این گردانندگان است
آمریکا صرف نام یک جغرافیا در زمین است همه کاره همان حلقه گردانندگان است که تمام دنیا را با توطیه ودسیسه های مختلف به جهنم تمام عیار برابر ساختین...
جوانان عزیز باید مطالعه و تحقیقات علمی کنند و از عمق این ماجراهای دنیا آگاه شوند.
هیچ چیزی در دنیا تصادفی نیست همه چیز پلان شده از طرف همین حلقه تطبیق میشود.

>>>   Karimi Fraidoon
جناب اندیشمند، این یک پرسش بسیار مهم است که سرنوشت افغانستان نیز به آن گره خورده است.
ولی فهم و پاسخ به آن بسیار عجیب هم نیست، بلکه تنها اندکی شعور می‌خواهد.
اما متأسفانه که اکثریت مردم ما با این شعور بیگانه اند و تعدادی عمدا خود را به نفهمی زده اند. از همین رو این کشور همیشه شکار بازی هایی می‌شوند که این طراحان اصلی و به خصوص امریکا برای ما طرح ریزی کرده است.
تصور کنید که جهادگری و حمایت از جهادیزم و بالاتر از آن، خلافتیزم، یک بخش مهم عملیاتی و استخباراتی پنتاگون در شرق میانه هست. به همین دلیل امریکا در همه جا از جهاد و قیام حمایت کرده و می‌کند و بودجه و ساختار منظم برای مدیریت آن در چارچوب سنت کام نیز وجود دارد.
از همین‌رو قبلا گفتم که امریکا هیچ کار بنیادی و زیر ساختی در افغانستان انجام نداد، بلکه تمام پروژه بیست ساله بالای اهداف دیگری متمرکز بود

>>>   Wafa Samander
جناب اندیشمندصاحب، به تناقض عجیب اشاره فرمودید.
بعضاً فکر می‌کنم که اکثریت قریب به اتفاق ما ادم‌ها، در جبهه بیگانه در حال جنگیم!
و یا به سخن دیگر، بیشترین انرژی ما، برای اهداف درجه دو، سه... به مصرف می‌رسد تا هدف اصلی و اولی.
و همین چیزی است که باید تراژیدی بناممیش!

>>>   Naim Meyer
و همچنان پایگاه های امریکا در یک تار خام ارزش دالر فعال استند و اگر این تار خام کنده شود و دالر ارزش اش را از دست بدهد این پایگاه ها از هم می پاشد!

>>>   Ni Cha
کوزه‌گر و کوزه‌شکن و کوزه‌ساز، همه آمریکاست. از یک‌سو در قطر سنت‌کام را دارد. آن‌سوی دیوار برای گروه‌هایی‌که سنت‌کام را ظاهرن علیه‌شان ایجاد کرده، دفتر و حوض آب‌بازی و میدان ورزشی فراهم کرده‌است.

>>>   حامد متوکل
شاید فیصدی قابل ملاحظه‌ی در حوزه ها و بخش های عملیاتی فرماندهی آمریکای قدرت مند و یکه‌تاز زنان حضور و فعالیت زنان باشد و بر بخش های بیشتر کشورهای اسلامی حکم‌رانی نمایند؛ اما با تاسف در افغانستان و ساییر کشورهای خاورمیانه موجودیت زن هنوز یک عیب و نقص اجتماعی پنداشته می‌شود و اجازه‌ی فعالیت را ندارند.

>>>   اظهارالدین دین دوست
·
به‌نظر شخص شما این همه موضوع پیچده که به یک نکته می‌رسد چیست؟!
آیا از زاویه تجسس نگاه کنیم این همه احزاب و گروه‌های مختلف که نوای آزادی سر می‌دهند، فقط برای خاک زدن بر چشم امت اسلام است؟!
یا حرف از دیگه چیز است؟!

>>>   Sayed Asseil
نقطه بسيار جالب همين است
طالبان عليه امريكا اعلان جنگ و ظاهراً در جنگ بودند
أما در عين حال دفتر سياسى طالبان در قطر
عجب سياست است اين سياست
براى يگان طالب و طالبك كه ميگفتيم
باز خوده در كوچه چپ ميزد و ميگفت.
ولا مونژ په دى خبره نه پوه‍يژو

>>>   ثناالحق سائف
یعنی بیشتر این مخاصمات جهانی ساخته و پرداخته آمریکا استند تا این کشور را برای ثبات تک قطبی جهانی بزرگ نمایی کنند، به عبارت دیگر این جنگ اگر به حمایت آمریکا اگر شکل نمی گیرند بیشتر به موافقت آمریکا شکل می گیرند.

>>>   Hamidullah Nooristani
سرنوشت نهایی افغانستان، پاکستان و ایران به احتمال زیاد منتهی به یک فروپاشی گسترده خواهد انجامید و احتمالا اینکه چندین کشور جدید ظهور کند. تعداد دقیق این کشورها، تأثیرات و پیامد های تجزیه این سه کشور در منطقه فقط به خداوند معلوم است.

>>>   اخبار جهان اسلام
·
قطر یکی از کشور های جالبی است که هم برای امریکایی ها پایگاه داده است تا علیه مخالفانش استفاده نماید و هم زمینه و بستری را برای مخالفان امریکا مساعد نموده است تا در زمانیکه مساله صلح و آتش بس مطرح گردید به عنوان میانجی تاثیر گذار بتواند فعالیت نماید.
نقش قطر در نشست دوحه و خروج برنامه ریزی شده و کم مصرف امریکا از افغانستان و تبادله اسرا بین حماس و اسرائیل نمونه بارز آن است.

>>>   Ateq Haidari
نوشته ای عالی واموزنده ...
در گذشته ها شنیده بودم که پاکستان چوچه انگلیس است وحالا این نوشته شما مرا به یاد این برد که قطر چوچه آمریکاست و این دو کشور گارنزیون بزرگ است برای دو کشور و از آنها استفاده اعظیمی خود را می کنند .

>>>   Hamid Yaqubi
تنها قوت و زور که این هیولای خوانخوار جهانی را از بین برده می تواند زور الله متعال است و بس در جهان کسی پیدا نمی شود

>>>   یاسر فروتن
موساد سازمان استخباراتی اسرئیل درتمام نهاد های دولت آمریکا نفوذ دارد. چون اکثر سرمایه داران وسیاست مداران آمریکایی یهوداند به روایت تاریخ جان افکندی ریس جمهور وقت آمریکا که نظر خوب به کشور اسرائیل و یهودیان نداشت توسط عوامل موساد ترور شد

>>>   Barak Fawad
۴۵ سال قبل زمانیکه گفته می شد
جهاد پروژه آمریکا است و جهادی ها مزدوران ارزان قیمت
هیچ کس باور نداشتند و تاپه کفر و الحاد می زدند .

>>>   Kharasan Poor
واقعا جالب است که این کشور در مجموع2900000دوملیون نهصد هزار جمعیت دارد که جمعیت اصلی آن تقریبا 300000 به سیصد هزار نفر می‌رسد و اکثریت جمعیت آن از کشور های دیگر چون هند ، پاکستان ،بنگلادیش ومصر می باشد که واین کشورکوچک یازده هزار نفر اردو وقوای امنیتی دارد
این اکثریت خدمت گذار اقلیت سیصد هزار نفری اند .
وبادبلوماسیی بزرگی ومتوازن از خود محافظت میکند .
این شاید در دبلوماسی همکاری های بین المللی ومنطقه ای بینظیر باشد که کشوری با این کوچکی با تمام گروها وکشور های متخاصم رابطه دبلیو ماسی و پیمان نظامی دارد .
دین دار وبی دین مسلمان وکافر را دریک هاونگ کوبیده از خود محافظت میکند وبا اقتصاد بالا به مردم خود خدمات عرصه میدارد .
اگر با چنین توازن عمل نکند بزود ترین فرصت از طرف گروهی وکشوری بلعیده خواهد شد .
حتما ایالات متحده آمریکا را در جریان چنین تعاملات از قبل گذاشته است که باچنین بازی ای توازن را با تمام طرف ها حفظ نماید .
در گذشته عربستان سعودی از رهبران تبعیدی اخوان المسلمین میزبانی میکرد وان ها را مصروف می‌نمود و رابطه های سیاسی آنها را با مهارت تضعیف میکرد وپس از بهار عربی قطر چنین تعاملی را به راه انداخته است .
وهم چنان ایالات متحده آمریکا از ضعف این کشور کوچک استفاده نموده دنیا را از این سر زمین اسلامی کنترل واداره مینماید وبرای قطر، فلسطین ،لبنان وایران ارزش ندارد مهم آن است که چگونه از خود محافظت نماید .
در این زمان منافع ملی کشور ها اهمیت دارد که منافع ملی، تمام عرصه ها زندگی مردم یک کشور را در بر میگیرد .
کشور های کوچک و فقیر هیچگاه مستقل نمی باشند بنحوی وبه کشور های دیگر وابستگی می‌داشته باشند .
از جمله قطر باید چنین بازی و وابستگی را داشته باشد .

>>>   Amrullah Walizada
فراموش نکنید که منشاء تسهیل و تجهیز گروه های افراطی و رادیکال خودی امریکاست و امریکا همیشه دنبال خلق دشمن فرضی است قطر، عربستان، امارت، کویت، بحرین زیر چتر امیتی امریکاست به این کشورها تلقین کرده است اگر من نباشم نظام های شما را این گروه ها ساقط می کند.

>>>   Abdul Ghafar Hanifi
از دید من اگر کسی جهاد میخواهد جهاد خود را علیه کشور های عربی آغاز کند
تا کشور های عربی از لوث این غلامان حلقه بگوش پاک نشود مسلمانان روز خوب را نخواهند دید

>>>   دین محمد نیازی
موضوعات خوبی را اشاره نمودید و مشکلات را مطرح کردید لطف نموده راه را پیشکش نمائید؟
راه حل چیست؟

>>>   Abdullah Rabani
جناب اندیشمند ص !
از داشته های که قطر از امریکا دارد، از ترکیه هم خبر های ضد نقیصی هست در حالی که من شخصا خوش بین اردغان هستم اگر چیز های که از امریکا در ترکیه حقیقت داشته باشد سرو صدای اردغان را چه توجیه کرده میتوانیم.

>>>   Shahine Djazairi
ایران به تمام کشورهای منطقه هشدار داده است که اگر به آمریکایی‌ها اجازه دهند از خاکشان برای بمباران ایران استفاده کنند، آن کشورها هدف حمله ایران قرار خواهند گرفت.
سؤالی که از خودم می‌پرسم این است: اگر قطر به آمریکایی‌ها اجازه ندهد از خاکش علیه ایران استفاده کنند، اما آمریکایی‌ها این درخواست را نادیده بگیرند و از این کشور استفاده کنند، قطری‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند جز گریه کردن زیر دامن آمریکایی‌ها؟

>>>   Aabadan Kabul
حضور نظامی آمریکا به معنای نظم جهانی در همه کشورها همینطور پول آمریکا و اقتصاد ... جای نگرانی و نقد ندارد
خدا نخواسته فروپاشی یا تضعیف آمریکا به معنای مستقیم جنگ سوم و چهارم جهانی تا نابودی کره خاکی ما

>>>   M Azim Ansar
راه بیرون رفتی از استعمار آمریکای وجود دارد؟یا که تمام جهان به اساس این نوشته در تیر راس آمریکا قرار دارد

>>>   Ahmad Shoaib Jawaid
جالب اینجاست که در نزدیکی همین پایگاه هنگر های یک نهاد خیریه حماس هم قرار دارد که مسول جمع آوری پول و دیگر اشیای کمکی برای جنگجویان حماس در فلسطین است

>>>   Merajuddin Labib
خوب از گفته های شما همه مال آمریکا بوده پس برای مسلمان ها چه ماند

>>>   امین الله جیحون بهرامی
کسی‌که قطر را خیرخواه مسلمانان و گروهای اسلامی می‌داند سخت در اشتباه است، چون قطر آمریکا یا نایب آمریکا در خاورمیانه است.

>>>   Khalid Ahmadi
این گردن کلفت های بی‌غیرت که داد از مسلمانی می‌زنند روز محشر در برابر خدا چی خواهند گفت

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است