قانون جدید کویت برای افغان ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۸۹/۱۲/۲۸ کد خبر: 20194 منبع: پرینت

طى هشت ماه اخير سال جارى پروسه انگشت نگارى افغانستانی های مقيم كويت روى دست گرفته شده و کویت مصمم شده است تا تعداد قلیل مهاجرین افغانستانی در این کشور را ، محدود نموده و تعداد 280 نفر از اتباع افغانستان را ممنوع اقامت کرده است.

در صورت ماندن افراد ممنوع اقامت در کویت ، روزانه هفت دالر جریمه می شوند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اففانستانی مردم کدام دیار اند ؟؟

>>>   اين همكي از زير سر سفارت افغانستان مقيم كويت است از بركات اقاي كريمي واقاي سيد نبي نبيل كه هردويشان فقط بنفع خود كار ميكردند وبالعكس سبب شدند تا مشكلاتي زياد براى افغانها ايجاد كنند ... اقاي كريمي فقط از اين لجنه خيريه به اون لجنه ميرفت وبالاخره رسيد به صدر اعظم كويت كه فرزند اقاي كريمي را تمام مصرف درس وي را متكفل شد و براى فاميل اقاي كريمي كه فعلا در كويت هستند اقامه داد ... اما اقاي نبيل از بركناري اقاي كريمي وعدم وجود سفير سوء استفاده كرد وبراى خواهر زاداش وبراى دختر خود بورسهاي تحصيلي از بوهنتون كويت كرفت .... همراى لجنهاي خيريه علاقات ايجاد كرد كه منافع ان را خودش خبر دارد ....
وافغانهاي مسكين مقيم كويت دوجار مشكلاتى زيادي شدند

افغانى مقيم صباحية

>>>   درین مدت بیش از هشت ماه پیوسته سفارت افغانستان طالب سفر هیآت با صلاحیت امنیتی افغانی به کویت بوده ولی تا کنون عمل نشده شاید دلیل نیامدن هیآت رسمی دولت افغانستان به کویت همانا خجالتی ورسوایی با شد که حکومت افغانستان از بابت تقریبا ده هزار جلد پاسپورت افغانی به کوچی های غیر قانونی کویت آنهم هرجلد در بدل تقزیبا هفت هزار دالر امریکایی توزیع شده است واین تقلب وقاچاق به حد بزرگ است که شصت ملیون دالر ازین بابت در کویت اخذ شده وباید حکومت افغانستان با احلومات مفصل حاضل نموده تحقیقات لازم وجدی را از اداره قنسلی مقام وزارت خارجه ووزارت داخله افغانستان از سرازیر شدن این ده هزار جلد پاسپورت در کویت انجام دهد که در سفارت کویت از سال 1995 الی 2006 در برابر هرجلد پاسپورت هفت هزار دالر گرفته شده است

>>>   افغانستانی نه بلکه افغان.

>>>   به هیچ جای دنیا جا نداریم!
این کلمه ای منفور را باید از روی هویت ما بردارند.
هویت ما باید دوباره خراسانی شود، طالبان افغان هستند نه ما.
خراسانی از هرات باستان..

>>>   افغانستانی نه افغان

افغانستانی یعنی کسی که ساکن افغانستان است. تاجیکستانی یعنی کسی که ساکن تاجیکستان است. پاکستانی یعنی کسی که ساکن پاکستان است. من افغانستانی هستم اما افغان نیستم. افغان شکل عربی اوغان است. اوغان یعنی پشتون و یعنی قبایل جنوب.

یما همدرد

>>>   نكران نباشيد!ان بولها ره اقاي كريمي صاحب به افغانستان برده حالا تجارت ميكند.
برادر كوجك شما معراج الدين جمال بور

>>>   کاملا درست نوشته گزارشگر عزیز (افغانستانی) همه ای مردم که در افغانستان زندگی میکنند افغانستانی هستند نه افغان و هیچگاه هم همه کسانی که در افغانستان زندگی میکنند افغان نخواهند شد و نیستند.
افغان تنها قوم پشتون میباشد نه تاجیک و نه هزاره و نه ازبک و پشه ای و بلوچ . این را باید پشتون ها بدانند که یک تاجیک و یا هزاره و یا ازبک دیگر خود را افغان نخواهند گفت چون افغان نیستند بلکه ساکن افغانستان هستند.
و تو برادری که نمیدانی افغانستانی یعنی چی ؟ اول یعنی اینکه دیگر ما تبعیض و نژاد پرستی شما را نمیخواهیم یک دلیل ! دوم اینکه شما بروید زبان پارسی دری را یاد بگیرید تا معنای واژه ها را بفهمید. همین دو دلیل بس هست و اگر نه بسیار دلایل زیادی هست برای شما .

>>>   دهنت درد نبينه همدرد

>>>   خسته شدیم از افغان صدا شدن...اوبرادر ما نمیخواهیم که کسیکه نیستیم به آن نام صدا شویم. ما افغانستانی هستم نه افغانی.
افغانستانی

>>>   جنابان متعصب كساني كه در سفارت كويت هستند همه برادران تاجك وازبك هستند, أما شما مثل اطفال جاهل كلمه افغان وافغانستاني را شعار ميدهيد، اين افغانستان است وخانه مشترك تمام افغانها است ما همه كشورهاي همسايه خويشرا امتحان نموده ايم آنها مارا به حيث غلام خود قبول نمي كنند بس بايد از عقل كار گيريم وباهم يكي شويم من به اين عقيده هستم اگر در افغانستان قوم ايماق كه نفوس كم دارند هم مخالف باشند از نعمت امنيت محروم ميشويم لذا نبايد برادران وهويت خود را توهين نماييم وبايد است باهم نزديك شويم.
والسلام
ناصح

>>>   هم افغانی و هم افغانستانی هردو خیر نداره بهتر است که بی هویت باشیم، یا بهتر است افغانستان را تجزیه کنیم که هرکه خودش و کارش باشد

>>>   فکر می کنم سایت افغان پیپر با استعمال کلمه افغانستانی عمل خلاف قانون اساسی انجام می دهد . در قانون اساسی هر شهروند افغانستان ( افغان ) نامیده شده است. بیاید اقلاً تا وقتی این ماده قانون پا بر جاست ، آن را مراعات کنیم.

>>>   سلام بر همه اگر افغانستان تجزیه شود فكر كنم كسانيكه خواهان تجزيه اي افغانستان است درشمال جاي ندارد پس کجا خواهد رفت مجبور مکلف یا تاجکستان یا ایران (پاینده کلاب از کویت )

>>>   هویت خراسا نی بهتر است هموطن ، که شناخته شویم . هویتی است تاریخی و آشنا برای همه . تا که بنام افغان باشی خوار و ذلیل استی . جهانیان وقتی میدانند که معنی افغان چیست کوشش میکنند شر ( افغان) را از سر خود دور سازند . حتمآ کویتی ها خاطره بسیار خرابی از افغانها دارند. این هویت ، یک توهین بزرګ به همه باشنده ګان سرزمین ماست. دوعا کنید که به لطف و مرحمت خداوند بزرګ ، از شر این نام بی معنا خلاص شویم و مار به صفت انسان دارای شخخصیت انسانی قبول کنند و احترام کنند. زنده و پاینده باد خراسان بزرګ و خراسانیان . خراسانیان وطن خود را دارند . خراسان زاده

>>>   پاینده کلاب از کویت ! تاجکستان ایران و خراسان با هم مرز ندارند چون هم زبان و هم فرهنگ استند .. تو کجا خواهی رفت پشاور چتلستان !!!!!!!!

>>>   وقتی که ریس جمهور یک مملکت چپ خود را پر میکند . از سفر اش چه تقضا دارید
لطفا ما همه افغا ن هستیم . پشتون وتاجک چه معنی دارد. امروز پشتون با عث خرابی افغانستان شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است