مذاكرات پشم‌آلود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۰/۶/۲۷ کد خبر: 27015 منبع: پرینت

به دنبال برآمدن دست مذاكره از آستين رهبر چپن‌پوش و دراز كردنش به سوي امير پتوپوش‌، بازار دراز كردن و كوتاه كردن بسيار گرم شده است‌.
چندي پيش در يكي از سايت‌هاي منترنيتي به نام «پشم‌الكدو» پيامي را خواندم از اميرالشلاّ قيان‌، كه در برابر دست دراز مذاكره‌چيان‌، چنين پا پيش كرده بود:

«السلام و عليكم برادر مذاكره چي‌، اما بععععععد: ما از روز اول گفته بوديم كه بار گران و خر لنگ به منزل نمي رسند. اما گپ ما را نگرفتي‌. دهٌ سال تمام «موش‌ترسانك‌» كردي‌. مگر عاقبت تَلَكِت خالي ماند. الحمدلله، حالا شب كه به مغاره مي روم‌، يك پيام‌; ملاّ اذان كه از غارم مي‌برآيم‌، پيامي ديگر. نمي‌دانم از اين همه پيام‌هايت پياوه پخته كنم يا پراته‌. هر چه خودم را به كوچة بابر چپ زدم‌، پشتم را رها نكردي‌. عاقبت دلم برايت «خپه‌» شد و به اين نتيجه رسيدم كه بيش از اين قلب دموكراتت را نرنجانم‌. هرچه نباشد، به گفتة شاعر: ما و پشمو هم‌طبق بوديم در ميدان جنگ / او به دولت رفت و ما در غارها رسوا شديم‌.

خوب برادر مذاكره‌چي‌! از كَل مكَل مي‌گذريم‌. جوابت مي‌دهم اما به ده شرط / كه پرت و پوست و چُملكش نسازي‌

1. پيش از آغاز مذاكرات يك كلچه صابون امارتي ساخت شركت «فضلو» برايت مي‌فرستم‌، تا خوب دهنت را بشويي و بعد به حجرة مذاكره داخل شوي‌.

2. به ياد داشته باشي كه پشك براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد. بدين لحاظ قبل از هر وعده‌يي‌، همان بيست مليون دالر جايزة «كله‌پولي‌» را كه كاكا سرخك تعين كرده بود‌، برايم روان كن تا مطمئن شوم كه قره‌قلي به سرم نمي‌گذاري و پیسه را به جیب ارگیان کمرچنگ نمی ریزی.

3. تحريك ما پافشاري دارند كه در قدرت سياسي شريك شوند. من هم تحريك شده‌ام تا جواب تحريكم را بدهم‌. بدين لحاظ مي‌خواهم امارت‌ِ ليليۀ پوهنتون (به روايت ...: خوابگاه دانشگاه‌) كابل را برايم تسليم كني‌. متوجه باشي كه محصل بچه‌يي بالاتر از سن بيست‌، اجازة خوابيدن در ليليه را ندارد.

4. از تاريخ شلاّ قيه باخبر هستي و مي‌داني كه صداي تق‌تق بوت‌هاي كُري‌بلند زنانه‌، تحريك ما را بسيار تحريك مي‌كند. بنابراين‌، تمام سياه‌سران افغانستان مؤظف هستند براي رعايت مودل امارتي‌، بوت‌هاي نمدي بي‌پاشنه و كرمچ‌هاي سپورتي مردانه بپوشند.

5. براي آن كه همه‌گي باايمان از دنيا بروند، دروازه‌هاي سلماني‌هاي افغانستان بايد بسته شوند. براي ماشين‌هاي ريش‌تراشي تبليغ شود كه هنگام تراشكاري موهاي مردان‌، كجاهاي آنان را بايد بتراشند. از يادم نرود، كوسه‌هاي مادرزاد و پدرزاد نيز به كشورهاي چين‌، جاپان و كورياي شمالي كوچ داده شوند.

6. براي آن كه برادران ديوبندي و ديورندي از ما راضي باشند و به دهان كساني كه «خراسان خراسان‌» مي‌گويند پشم ماليده شود، نام «افغانستان‌» به «پشمستان‌» تغيير كند.

7. براي رشد بازار آزاد، تمام كارخانه‌هاي پشم‌ريسي و زلف‌سازي از «پاكس‌تان‌» به پشمستان انتقال داده شوند و چندين فابريكة تنبان‌سازي در پلچرخي اعمار گردد.

8. چون در كابل بسيار بير و بار است و الحمدلله ما هم از «بير» و «بار» بيزار; بنابراين‌، هر چه زودتر پايتخت پشمستان به وزيرستان انتقال داده شود و شوراي ملي در مجلس متحدة عمل‌، حل شود.

9. براي آن عده انفلاقي‌هاي بي‌روده كه جان‌هاي پشم‌آلودشان را در راه بيرون‌كشيدن روده‌هاي منافقان و ملحدان نثار كرده‌اند، بناي سپاهي‌ِ «خوش‌نام‌» اعمار گردد، و براي رشد ورزش كله‌بري سه استديوم ملي ساخته شود.

10. ان‌شأالله، وقتي سرِ طبق مذاكره نشستيم‌، بعد از جويدن يك سيخ كباب جگر امريكايي و كپه كردن يك دهن نسوار پشمستاني‌، شرط هاي اضافي را در تفداني‌ِ مقامت تف مي‌كنم‌.»

با احترامات پشمانه‌
ملاّ پشم الوقار
اميرالكيبليان‌


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیل زیبا و خواندنی بود تشکر از نویسنده این طنز، واقعا چنین است. ما همیشه دست گدائی و دست نا توانی را به دامان بیگانگانیکه از نوشیدن خون این ملت سیر نمیشود نا جوان مردانه و بی خردانه دراز کردیم، روزی به این فکر نکردیم که این دشمن های قسم خرده ما اند و بجز از قلع و قم و از بین بردن ما آرزوی دیگر ندارند، به هر قیمتی شد با ید به امیال شوم و پلید شان دست یابند.
هنوز هم آنقدر نا وقت نیست خوب است که دولت مردان ما بخود بیایند و یکبار فکر کنند که با این همه تضرع و عاجزی پیش این دشمنان خود باخته، خون این جوان ها یکه چند روز قبل بنا حق ریخته شد مسئول این همه کی ها اند، همین برادر های نا راضی حکومت داران هستند یا کسانی دیگر؟ و این را فکر کنند که آیا با تضرع و عاجزی میشود یک دشمن بی رحم و جانی را قناعت داد؟ اگر میشد خو در این ده سال حد اقل نتیجه فیصدی آن را مردم ما میدیدند.
بنا، با این عذرو زاری ها نمیشود هر روز مادر های افغانستان در سوگ عزیزان شان به ماتم بنشینند و نظاره گر این همه چاپلوسیهای بی جای حکومت باشند.

تشکر، یکتن از جوان های این دیار غمدیده و رنجدیده

>>>   چه جالب،مخصوصاشروط چهارم وپنجم خیلی عالی بود،این آجندأمذاکره بودیامضاحکه؟؟؟هههه.ن س ازکندز

>>>   بسیاز طنز جالب و زیبا، اگر کسانی هوس به قدرت رسیدن و طلح با طالبان بی فرهنگ و جلادان این ملت را دارند باید خود را به قبولی شرط های فوق آماده سازند، اه اه اه

ضیآ از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است